Total Pageviews

Friday, October 15, 2010

Japan/Japonya


I only wanted one thing to happen through my life that much.It was going to Japan.My spirit was haunted by the love of Japan three years ago when I was in the darkness.As it would be an ordinary sentence but Japan was my light,was my candle when I was drowning in the middle of darkness.
It wasn't easy for me to go there.I had to deal with many problems,especially I had to save money to go.
This summer after my fight against my family and friends I achived it finally.Noone really thought that I could make it because they thought it was just an ordinary dream which was going to be forgotten.No!I decided it and made a good effort to achive my dream.Soon everyone accepted my dream and I got the support and the power to go!Oh my God!I remember the flight!It was really long and I saw Japan under my feet.I wanted to cry like a child.Soon we landed to Tokyo.My heart was beating terribly and I got dizzy!
Life can be really interesting when you start to believe your dream and fight for it!I really enjoyed the tour and everything.I can say almost everything what I learned about Japan was totally wrong!I got really surprised because I didn't see any weird thing except "cosplay people",women with black gloves,walking style of the Japanese people.Everything was really cool and extraordinary!I really love Japan haha!

TR

Hayatımda bir şeyin gerçekleşmesini hiç bu kadar istediğimi hatırlamıyorum.Japonya'ya gitmek...Japonya sevgisi ruhumu sardığında karanlığın ortasındaydım ve üç yıl önce gideeğime hiç inanmasam da Japonya benim için bir ışıktı karanlığın ortasında.
Japonya'ya gitmem hiç kolay olmadı.Problemlerle yüzleşmek zorundaydım ve özellikle ekonomik durumum müsait değildi ki gidebilmek için yemeden içmeden kestiğimi bilirim.
Gitmeye karar verip gitseydim eminim bu kadar sevmezdim Japonya'yı...Hem eşsiz güzellikler hem de mücadele vererek hayalimi gerçekleştirmek biraz daha fazla sevdirdi Japonya'yı bana.Açıkça şunu diyebilirim ki Japonya'da garip kıyafet giyen yani cosplay(anime karakterleri gibi giyinen)insanlardan,dirseğe kadar uzanan siyah eldiven giyen bayanlardan(güneşten korunmak daha doğrusu bronzlaşmamak için siyah eldiven takıyorlar) ve garip ama sevimli yürüyüş tarzlarından başka benim garipsediğim bir durum olmadı.Şunu belirtmek isterim lütfen kurallara uyun!Kurallar altın değerinde onlarda!
Tokyo'ya varırken ve Japonya ayaklarımın altındayken size hissettiklerimi en güzel kalbimin dışarı fırlayacağından korkmam olarak anlatabilirim sanırım.Başım döndü,ruhum huzura ermiş gibi kuşlar kanatlandı içimden...Tarif edilemez mutluluklar ülkesi!Japonya'yı hergün daha fazla seviyorum ve bana hayatımın en güzel günlerini yaşattığı için oradaki mistik güce teşekkürlerimi sunuyorum.Unutmadan söyleyeyim Japonya'da aşk başkadır ;) haha!

No comments: